Tips & Tricks voor een goede nachtrust tijdens de zwangerschap

Op een bepaald moment van de zwangerschap zal je buikje goed zichtbaar zijn. Iedereen ziet dat je zwanger bent en dat is natuurlijk super leuk. Maar toegegeven, soms zit die buik toch een béétje in de weg ’s nachts.

Daarom zetten we graag een aantal tips voor jou op een rijtje die jou kunnen helpen om beter in te dommelen 's nachts.

 

  1. Eet niet te veel net voor je naar bed gaat. Zware maaltijden worden namelijk maar voor de helft verteerd waardoor je minder makkelijk kan slapen. Ook pikant, zuur of te vet eten kan je best vermijden. Dit om brandend maagzuur te voorkomen.
  2. Zorg dat je ontspannen bent op het moment dat je in je bed gaat. Maak je gedachten leeg door iets wat jou ontspant. Een heerlijk bad, een boek lezen, een warme douche,… kies wat voor jou het beste werkt.
  3. Je hoorde het misschien vroeger soms eens toen je zelf nog een kindje was, maar een glas warme melk drinken voor het naar bed gaan, helpt echt Het is heel simpel, maar wel effectief.
  4. Zorg ervoor dat je voldoende beweegt overdag.
  5. Op je buik slapen is vanaf nu geen optie meer. Helaas. De beste positie voor je baby’tje zou zijn dat je op je linkerzij slaapt. Op die manier krijgt de placenta de beste bloeddoorstroming. Om het voor jezelf gemakkelijk te maken kan je ook gebruikmaken van een borstvoedingskussen of relaxkussen. Het kussen kan je tussen je benen leggen, achter je rug, rond je armen… en later kan je het kussen ook gebruiken om je kindje te voeden. 

In the baby’s corner vind je relaxkussen en bijpassende hoezen in leuke kleuren, het ‘buddy’ relaxkussen van Doomoo of het my7 borstvoedingskussen van Theraline.

Ook de Dream Belt van Babymoov kan je helpen bij een heerlijke nachtrust. In samenwerking met vroedvrouwen ontwikkelde Babymoov deze ergonomische riem. De Dream Belt zorgt voor de ideale positie tijdens de slaap. Elastische banden houden de buik op zijn plaats, voor een ultiem comfort tijdens de zwangerschap.

Sweet dreams!