
Sonia Pypaert - the baby's corner
Dat je met een glimlach de wereld kan veroveren, leerde Sonia al toen ze nog kind was. Maar ook 'waar een wil is, is een weg' is Sonia niet vreemd. Een flinke dosis commerciële feeling en een passie om te ondernemen werd haar met de paplepel ingegeven door haar ouders.
van ambitieuze studente tot gedreven zakenvrouw
Sonia studeerde bedrijfseconomische wetenschappen aan de Universiteit van Gent. Wanneer ze die studies afrondde, volgde ze een aggregaat in de economische wetenschappen om aan de slag te gaan als lerares in het secundair onderwijs. In 1991 werd Sonia mama van een zorgenkindje. Sonia leerde vallen, opstaan en terug rechtkrabbelen. Na vier moeilijke jaren ontdekt ze haar nieuwe ik: ondernemend én ambitieus.
2020: .BE wint van .NL
Het is geen staatsgeheim, Nederland is een absoluut richtland wat e-commerce betreft. Des te trotser is ons voltallige team van the baby’s corner dan ook dat we de Audience Prize wonnen van de gerenommeerde en Nederlandse SANA B2B E-COMMERCE AWARDS 2020.
Lees meer
2020: "Onder mama's" door Sonia Pypaert
Sonia's nieuwste spruitje: "Onder mama's"
Na meer dan 20 jaar ervaring, in de babywereld én als mama van drie kinderen, stelt Sonia haar boek "Onder mama's" voor. Hierin deelt ze haar gouden raad met jonge mama's. Het boek staat boordevol eerlijke verhalen en wijze tips.
Wat is dat vandaag, een goede mama zijn? En hoe kan je dan ook nog een goede dochter, schoondochter, vrouw en vriendin blijven?
Hoe verlies je jezelf niet?
Hoe ga je om met buikgevoel, compromissen en tegenslag?
Wat met de fabels en taboes rond het moederschap?
Het boek wordt gelanceerd op 24 april 2020 en wordt de nieuwe "beste vriendin" voor mama's. In Onder mama's lees je de gouden raad van de Tante Kaat van de mama's!
MEER INFO
Na meer dan 20 jaar ervaring, in de babywereld én als mama van drie kinderen, stelt Sonia haar boek "Onder mama's" voor. Hierin deelt ze haar gouden raad met jonge mama's. Het boek staat boordevol eerlijke verhalen en wijze tips.
Wat is dat vandaag, een goede mama zijn? En hoe kan je dan ook nog een goede dochter, schoondochter, vrouw en vriendin blijven?
Hoe verlies je jezelf niet?
Hoe ga je om met buikgevoel, compromissen en tegenslag?
Wat met de fabels en taboes rond het moederschap?
Het boek wordt gelanceerd op 24 april 2020 en wordt de nieuwe "beste vriendin" voor mama's. In Onder mama's lees je de gouden raad van de Tante Kaat van de mama's!
2019: Finalist Voka Ambassadeur 2019
The baby's corner is finalist Voka Ambassadeur 2019.
Onze persoonlijke benadering en jarenlange inzet met ons team van mama’s voor een duurzaam aanbod écht op maat met datgene wat ouders en grootouders nu al meer dan 20 jaar nodig hebben, ging niet onopgemerkt voorbij. Het winnen van de award zou een boost zijn om elke dag opnieuw het beste van onszelf te geven en ons verhaal verder uit te werken met oplossingen voor al jullie vragen door inspiratie, vertrouwen en aanbevelen.
Lees verder
Onze persoonlijke benadering en jarenlange inzet met ons team van mama’s voor een duurzaam aanbod écht op maat met datgene wat ouders en grootouders nu al meer dan 20 jaar nodig hebben, ging niet onopgemerkt voorbij. Het winnen van de award zou een boost zijn om elke dag opnieuw het beste van onszelf te geven en ons verhaal verder uit te werken met oplossingen voor al jullie vragen door inspiratie, vertrouwen en aanbevelen.
2018: Tales of Glory by Compagnie Leonie
Tales of Glory is mijn jongste spruitje. In mijn jarenlange ervaring in de retailwereld met een totaalconcept voor baby, kind én mama ontbrak er nog één ding: een eigen productlijn en dat spruitje werd onlangs boven het doopvont gehouden. Tales of Glory is een geboorteconcept en creatie van Compagnie Leonie.
Tales of Glory is mijn antwoord op de prangende vraag om alle belangrijke en emotionele herinneringen uit ieders baby- & kindertijd te kunnen bewaren en wel veilig, opgeruimd en mooi. Want soms wil je even terugkijken, stilstaan bij je eigen verhaal en dat kan dus voortaan met de prachtige cocondozen in karton, duurzaam en ecologisch, die in hun puurheid passen in elk interieur.
Het volledige LinkedIn artikel vind je hier of lees verder op First Friends: hier.
2018: 22 jaar the baby's corner
"Het is een uitdaging om met onze winkelformule mee te evolueren en telkens opnieuw in te spelen op de veranderende behoeften van gezinnen met jonge kinderen en grootouders. Het businessmodel van the baby's corner is klant georiënteerd en is een permanente zoektocht naar het geven van meerwaarde en service aan onze doelgroep. De volgende stap staat in functie van de transformatie van the baby’s corner naar een winkel van de toekomst."
Meer video's op youtube.
2017: Best Customer Story Award
The baby's corner en TCOG winnen de Best Customer Story Award op de jaarlijkse internationale conferentie en expo LS Retail’s conneXion in Madrid. Samen hebben ze de digitale fundering voor de toekomst gelegd.
2016: Nominatie KMO laureaat van UNIZO
Naast de wedstrijd voor de Passion Star Award, werd the baby's corner genomineerd voor de KMO Laureaat van UNIZO. Via het KMO Laureaat krijgen kleine en middelgrote ondernemingen de nodige erkenning. Een onafhankelijke jury beoordeelt de bedrijven op basis van hun prestaties en op basis van een publieksstemming.
2016: de passion star award voor passie in ongelofelijke perfectie
Na een intensieve periode van rebranding, implementatie van een nieuw ERP en webshop; wordt een nieuwe digitale dimensie toegevoegd aan haar ondernemerschap. Door het winnen van de Passion Star award 'Leidenschaft durch unglaubliche perfektion' in september 2016, viel the baby's corner opnieuw in de prijzen.
'The baby's corner blonk uit door een logische consistentie in het volledige plaatje, gaande van architectuur, winkelinrichting tot events en marketingactiviteiten. Via marketing, een klantvriendelijke website met webshop, drie concepten voor baby, kind en mama en een eigen magazine 'Spruitjes' willen ze de klant voor zich winnen. Het winnende dossier werd ingediend in de huisstijl van het bedrijf en kon de jury door zijn mooie logische stijl en volledigheid charmeren.' Bron Kboetiek: baby's corner wint Passion Star Award

2014: het gloriejaar van the baby's corner
In 2014 speelt Sonia in op de veranderingen binnen het retaillandschap. Baby's Corner gaat voortaan verder als the baby's corner. In datzelfde jaar neemt Sonia het initiatief om ieder seizoen een eigen magazine uit te brengen. Het tijdschrift draagt de passende naam 'spruitjes' en wordt gebracht in de nieuwe huisstijl van the baby's corner. De eerste editie verschijnt in december 2014.Ook buiten het bedrijf is Sonia zeer actief. Zo richt ze samen met ondernemers Veerle en Cathérine het First Friends Partnership op. First Friends is een platform dat instaat voor het bevorderen en delen van elkaars succes. Via First Friends is het mogelijk om op een professionele en kwalitatieve wijze een boodschap, product of merk kenbaar te maken.
2012: finaliste womed award & winnaar passion star award
Sonia Pypaert werd in 2013 verkozen tot Finaliste van de Womed Award 2012. De jury van de Womed Award (Women in Enterprise and Development) verkiest elk jaar een verdienstelijke vrouwelijke ondernemer. Ook de winkel werd een jaar daarvoor bekroond met de 'Speciale Prijs voor Passie door Perfectie en aandacht voor detail'.
1996: the baby's corner, een wolk van een winkel voor baby, kind en mama
Het idee van Baby's Corner ontstond in 1995, vanuit het buikgevoel. Een jaar later, op 9 augustus 1996, ging de mama - van intussen 2 kinderen - van start. Baby's Corner zou een perfecte kruisbestuiving worden tussen een winkel in babyartikelen en een boetiek met baby- en kinderkledij. Een combinatie van de strakke organisatie van een 'mannelijke' winkel en de vrouwelijke flair en snuisterijen die je in boetieks terugvindt, zorgen ervoor dat zowel mama als papa zich in Baby's Corner thuis voelen.
The baby's corner wordt gerund door deze mama van 3. Zij wordt ondersteund door een gedreven team van 20 medewerkers. Haar man, Geert Wulteput, is finance director. Sonia neemt het algemeen management en de selectie vaneen unieke merkenportefeuille op zich. Communicatie met de klanten en een uitstekende klantenservice zijn topprioriteit.